اتحادیه یهودیان اروپا مهمترین لابی صهیونیست‌ها در نهادهای اروپایی
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

اقدامات اتحادیه یهودیان اروپا

اتحادیه یهودیان اروپا در این مدت اقدامات مختلفی را انجام داده است که بارزترین آنها راه اندازی تلویزیون خبری یهود (jn1) و برگزاری انتخابات پارلمان اروپا و برگزاری کنفرانس مبارزه با آنتی سمیتیسم  را می توان نام برد.

۱) راه اندازی شبکه خبری یهود (JN1)

با توجه به اهمیت رسانه در مدیریت و سازماندهی افکار عمومی در عصر حاضر، اتحادیه یهودیان اروپا به تأسیس یک شبکه مستقل یهودی که اخبار یهودیان و  رزیم صهیونیستی را انعکاس دهد، اقدام کرده است. با اینکه یهودیان در شبکه های رسانه ای مختلف نقش دارند اما این اولین شبکه مستقل مختص به یهودیان است. EJU شبکه تلویزیونی JN1 را به عنوان اولین شبکه خبری یهود در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱ افتتاح کرد. اهمیت این اقدام برای اتحادیه یهودیان اروپا به اندازه ای است که رابینوویچ یکی از بنیانگذاران آن روز آغاز به کار این کانال را یک روز تاریخی خواند و در روز افتتاح این شبکه هزاران بالن را که روی آن لوگوی کانال JN1 بود، به آسمان فرستاد. JN1 در ابتدا فقط اروپا را پوشش داده بود اما در حال حاضر غیر از اروپا، در امریکای شمالی و اوراسیا نیز پخش می شود.

هدف اتحادیه یهودیان اروپا از تأسیس این شبکه تلویزیونی افزایش اعتماد یهودیان به برنامه ها و اهداف مورد نظر است. در واقع این سازمان صهیونیستی درصدد است که  خود را به عنوان یک منبع خبری مستقل معرفی کرده و بدین وسیله اعتماد مخاطبانش را به اخباری که در مورد رژیم صهیونیستی و یهودیان از دیدگاه خود می دهد، جلب کند. روزنامه گاردین می نویسد: «این شبکه اخبار جهان را با تمرکز بر مسائل یهودیان و امور مربوط به اسرائیل بدون هیچ گونه تعصب و طرفداری از آن پوشش می دهد.»  سخنگوی این شبکه نیز ادعا کرده است: «چون jn1 یک سازمان غیردولتی است و به هیچ کشور، دولت و حزبی وابسته نیست بنابراین می تواند بدون هیچ گونه جانبداری عمل کند. این شبکه وابسته به هیچ دولتی نیست و منبع خبری آن اسرائیل نیست. اتحادیه یهودیان اروپا هدف اصلی JN1 را پخش برنامه در کنار دیگر شبکه ها نظیر CNN، الجزیره، BBC، فرانس ۲۴ اعلام کرده است. در این میان رقابت این شبکه با کانال الجزیره جالب توجه است. در این راستا کانال JN1 نیز به دنبال آن است که بتواند همانند الجزیره بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و آن را در راستای اهداف خود جهت دهی کند. به گونه ای که معمولاً به این کانال با عنوان الجزیره یهودیان ارجاع داده می شود. هرچند به تفاوتهای خود با الجزیره نیز تأکید دارد و ادعا می کند: «الجزیره اخبار خود را از امیر قطر می گیرد، در حالیکه JN1 مستقل از اسرائیل است و مانند الجزیره دیدگاههای جانبدارانه ضد غربی و ضد اسرائیلی ندارد.»

این شبکه ۲۴ ساعته در بروکسل مرکز اتحادیه اروپا که دفاتر اداری JN1 نیز در آنجا قرار دارد، مستقر است. دفاتر اداری این شبکه در شهرهای کیف، تل آویو و برلین نیز دایر است. شعار این تلویزیون خبری “اطلاع رسانی نظریات، گسترش افق های فکری (Informing Opinion, Explanding horizons) اعلام شده است. خبرگزاری های صهیونیستی در گزارشی بر گسترش فعالیت های این شبکه تأکید کرده و می نویسند: «JN1 سعی دارد در آینده حضور خود را در مسکو، لندن و واشنگتن گسترش دهد و پخش برنامه به ۸ زبان متفاوت از جمله فرانسوی و روسی از جمله اهداف این شبکه خبری است.» روزنامه نگارانی از کشورهای مختلف مانند انگلستان، اسرائیل، استرالیا، هلند و آمریکا به عنوان تیم خبری در این تلویزیون مشغول به کار هستند.

همانطور که اشاره شد jn1 به ارائه اخبار و وقایع از منظر صهیونیست  ها پرداخته و  در فراخوان های مختلف، یهودیان را به تماس با این شبکه خبری و ارسال موضوعات و اخبار مربوط به محل زندگی خود دعوت می کند. اتحادیه یهودیان اروپا ادعا می کند که این سازمان یک انقلاب رسانه ای را در دنیای یهود ایجاد کرده است، و به این دلیل به خود می بالد.

ایگور کولومویسکی و وادیم رابینوویچ که رؤسای اتحادیه یهودیان اروپا را برعهده دارند، این تلویزیون را نیز مدیریت می کنند. گفته می شود که این دو ۵ میلیون دلار آمریکا، روی این شبکه سرمایه گذاری کرده اند. شخصی با نام پیتر نیکلسون (Peter Dickinson) نیز مدیر عمومی آن و همچنین رئیس دفتر این تلویزیون در کیف است. در حال حاضر جوردانا میلر (Jordana Miller) خبرنگار سابق CNN، به عنوان خبرنگار این شبکه اخبار رژیم صهیونیستی را تحت پوشش قرار می دهد.

۲) تأسیس پارلمان یهودیان اروپا

اتحادیه یهودیان اروپا، انتخابات پارلمان یهودیان اروپا را از در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ پس از ثبت نام  ۱۰۰۰ کاندیدا از ۵۴ کشور اروپایی طریق اینترنت برگزار کرد. این سازمان صهیونیستی ادعا کرد: «این اقدام با هدف گردآوری و هماهنگی انجمنهای یهودی سراسر قاره اروپا بیان چالشها و ارائه راه حلهای روشن و ابداعی صورت گرفته است.»  EJU در این رابطه می افزاید: «پارلمان یهودیان اروپا تمامی موضوعات را با به وجود آوردن یک مکان یکپارچه جهت بحث و گفتگو و تصمیم گیری  مورد بررسی قرار می دهد. پارلمان یهودیان اروپا این نکته را تضمین کرده که تمامی منافع انجمنهای یهودی را دنبال کند و به صورت شایسته نمایندگی می کند و مکانی است که افکار، عقاید، و اندیشه ها با هم جمع می شود و دغدغه ها و آرمانهای یهودیان اروپا نمایندگی شده و به گوش رهبران اروپا و جهان می رسد.»

قابل ذکر است که اولین جرقه های ایده تأسیس پارلمان یهودیان اروپا به شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی برمی گردد که چند سال پیش به تأسیس این چنین سازمانی اشاره کرده بود اما ایگور کولومویسکی (Igor Kolomoisky) رئیس اتحادیه یهودیان اروپا و وادیم رابینوویچ (VADIM RABINOVITCH) نائب رئیس این سازمان این برنامه را در چارچوب EJU عملی کردند.

اتحادیه یهودیان اروپا در مورد شرایط عضویت در پارلمان یهودیان اعلام کرد: «یهودیان مقیم کشورهای اروپا و کشورهای عضو اتحادیه یهودیان اروپا (EJU) علی رغم وابستگی های مذهبی، سیاسی و گروهی می توانند به عنوان عضو پارلمان انتخاب شوند و یا پارلمان را انتخاب کنند.» برای پارلمان یهودیان اروپا ۱۲۰نماینده از تمامی قشرها متشکل از سیاستمداران، هنرمندان، نویسندگان، جوانان، پیشروان مذهبی و..در نظر گرفته شده است. دفاتر مرکزی پارلمان با نشستهای عمومی منظم در بروکسل مستقر شده است.

۳) برگزاری کنفرانس مبارزه با آنتی سمیتیسم(یهودستیزی)

اتحادیه یهودیان اروپا با همکاری انجمن وکلای یهودی، کنفرانسی را در تاریخ ۱ دسامبر در بروکسل برگزار کرد. در این گردهمایی حقوقدانان بلند پایه و کارشناسان حقوقی گرد هم آمدند تا اقدامات جدید در مورد مبارزه با آنتی سمیتیسم را برنامه ریزی کنند. اهداف این گردهمایی از نظر برگزارکنندگان این گونه توضیح داده شد: «هدف این گردهمایی این است که واقعیات جاری مرور شود و بر اساس توصیه ها، مسیر بالقوه ای روشن گردد تا موضوعاتی مانند حوزه قضایی، هماهنگی و مبارزه قانونی در چارچوب این مسیر تعریف شوند.»

هدف اصلی اتحادیه یهودیان اروپا از این اقدام این است که تمام یهودیان اروپا با رهبری EJU، دستور عمل واحدی را در برنامه های خود دنبال کنند. این سازمان صهیونیستی در این رابطه ادعا کرده است: «این توصیه ها یهودیان اروپا را قادر می سازد تا در رابطه با این موضوعات با دقت و تأکید بیشتری عمل کنند.»

تقریباً ۱۰۰ تن از ۱۶ کشور در این مراسم شرکت کردند. محورهای بحث مقابله با آنتی سمیتیسم و اشکال جدید آن بود. در این گردهمایی اقدامات ضد صهیونیستی و زیر سؤال بردن مشروعیت رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت، در مصادیق آنتی سمیتیسم جدید قرار داده شد. نتیجه این گردهمایی تأسیس یک گروه کاری متشکل از ۵ وکیل از فرانسه، آلمان و بریتانیا بود. این گروه کاری کارشناسان حقوقی را از کشورهای مختلف انتخاب می کنند تا اطلاعات، تاکتیکها و استراتژیهای مختلف برای مقابله با آنتی سمیتیسم به بحث و تبادل نظر گذاشته شود. نتیجه این بحثها و تصمیمات اتخاذ شده باید به سرعت به اتحادیه یهودیان اروپا و انجمن وکلای یهودی اروپا (Tzedek) گزارش شود.

جالب توجه است که در این گردهمایی هوارد گاتمن (Howard Gutman ) سفیر امریکا در بلژیک در سخنانی ابراز داشت: «دو نوع آنتی سمیتیسم وجود دارد، یک تعصب آنتی سمیتیسمی سنتی و دیگری جریان مشخصی که از منازعه اسرائیل و فلسطین ناشی می شود. آنچه که من در حال رشد می بینم، تنش، نفرت و حتی خشونت میان جوامع مسلمان و گروههای عرب (مهاجران) با یهودیان در اروپا است. این تنش و تنفر به صورت عمده انعکاس تنش بین اسرائیل، تروریستهای فلسطینی و دولتهای عرب همسایه آنها در خاورمیانه است که در ادامه مشکل فلسطین و اسرائیل به وجود آمده است.» گفته های گاتمن که صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را از عوامل کاهش جریانات آنتی سمیتیستی دانسته بود و به گونه ای رژیم صهیونیستی را عامل تشدید آنتی سمیتیسم معرفی کرد، شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. کاخ سفید در پی این سخنان سریعاً اعلام کرد که تمام اشکال آنتی سمیتیسم را محکوم می کند. نیوت گرینگیج (Newt Gingrich ) کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و میت رامنی (Mitt Romney) دیگر کاندیدای جمهوریخواهان نیز خواستار برکناری گاتمن شدند. مخالفان سخنان گاتمن بر این نظر بودند که وی به توجیه آنتی سمیتیسم پرداخته و از ارزش و اعتبار آن کاسته است. با اینکه گاتمن مجبور شد از سخنان خود ابراز تأسف کند و آنها را پس بگیرد اما در حقیقت این گفته ها حقیقت آنتی سمیتیسم در منطقه را به خوبی بیان کرد.

جمع بندی

اتحادیه یهودیان اروپا به عنوان یکی از سازمانهای بزرگ صهیونیستی جهان در سال ۲۰۱۱ تأسیس گردید. اتحادیه اروپا هدف اصلی برنامه ها و اقدامات این سازمان صهیونیستی است. در واقع ساختار ، اهداف و فعالیت های این سازمان نشان از تلاش صهیونیست ها برای افزایش نفوذ و لابی در نهادهای بین المللی دارد. اتحادیه یهودیان اروپا به این منظور در صدد است تا خود را به عنوان نماینده یهودیان اروپا معرفی کند. این در حالی است که مبنای این سازمان را اهداف و برنامه های صهیونیستی تشکیل می دهد. در واقع اتحادیه یهودیان اروپا  از پیروان دین یهود به عنوان دستاویزی برای افزایش اعتبار و مقبولیت این سازمان صهیونیستی بهره می گیرد. آنها از این طریق در تلاشند تا اتحادیه اروپا، این سازمان را به عنوان یک نهاد نمایندگی شناسایی کرده و آنها بدین وسیله اهداف و مقاصد صهیونیستی خود را به اجرا درآورند.

  • منبع:فارس

میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 4647
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1