پس از قتل عام 20 دانش آموز؛ تظاهرات فعالان‌ صلح مقابل کاخ‌سفید/ فیلم
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

شبکه بی بی سی انگلیسی به موضوع تیر اندازی در یک مدرسه ابتدایی و کشته شدن 20 دانش آموز پرداخت و اعلام کرد در سال جاری این دومین تیر اندازی مهیب و بزرگی است که باعث کشته شدن چندین نفر در یک زمان می شود و اکنون مردم بیشتری در آمریکا خواستار اصلاح قانون حمل سلاح شده اند.

 

گزارشگر بی بی سی در گزارش خود از مقابل کاخ سفید افزود: درست یک روز بعد از اتفاق مهیب و تیر اندازی در مدرسه ابتدایی جمعیتی بالغ بر 200 نفر بیرون از کاخ سفید تجمع کردند و خواستار تغییر قانون حمل سلاح در آمریکا شدند ولی سخنگوی رئیس جمهور اعلام کرد که امروز روز خوبی برای تغییر این قانون نیست ولی تظاهرکنندگان اعلام کردند که امروز بهترین روز برای تغییر این قانون است.

بنابر این گزارش، برادر یکی از قربانیان تیراندازی گفت: "هر روز در آمریکا ما شاهد این تیر اندازی ها هستیم و افراد زیادی از خانواده ها کشته می شوند و ما افرادی را که واقعا آنها را دوست داریم از دست می دهیم و امروز روز تغییر قانون سلاح است."

 

گزارشگر بی بی سی انگلیسی در ادامه افزود: مقامات کنیتیکت اعلام کرده اند که در حال حاضر سخت ترین قواین سلاح و سخت ترین قوانین برای افرادی که مرتکب قتل با سلاح می شوند در آمریکا حاکم است و اطلاعات پلیس نشان می دهد که سلاحی که دیروز مورد استفاده قرار گرفته است به طور قانونی خریداری شده است .

 

یکی از بدترین تیر اندازی ها در تاریخ آمریکا در ویرجینیا در سال 2007 بوده است که فرد مسلح 33 نفر را یکجا به قتل رسانده است و قاتل یک جوان دانشجو 23 ساله بوده است و از موراد دیگر در سال 1991 در تگزاس 24 نفر توسط یک فرد مسلح کشته شدند و در سال 1984 در رستوران مک دونالد در کالیفرنیا  22 نفر  توسط یک فرد مسلح کشته شدند و باید گفت در سال 2012 در سینمایی در کلورادو 12 نفر توسط یک نوجوان جان باختند و اکنون قاتل همچنان در زندان است و منتظر دادگاه خود می باشد.

بی بی سی انگلیسی در ادامه افزود: با وجود این وقایع تلخ اکنون نظر سنجی ها نشان می دهد که مردم آمریکا به دو دسته در مورد قوانین حمل سلاح تقسیم شده اند. این در حالیست که آمار قتل توسط سلاح گرم در آمریکا در سال های اخیر کاهش یافته است و شمار دارندگان سلاح کاهش یافته است ولی آمار کشتار دسته جمعی مردم آمریکا توسط افراد مسلح افزایش چشم گیری داشته است.501

 

برای دیدن تجمع مردم بیرون از کاخ سفید و فیلم خبر اینجا را کلیک کنید


میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 25 آذر 1391برچسب:آمریکا,نا امنی,کشتن 20 دانش آموز,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 4656
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1